Betik idaman bakal selamat dalam perut !



Ingat lagi kan saya tunggu satu betik di pokok belakang rumah memasakkan diri. Huhu. Ni gambor 2 hari lepas. Berkat sabar menunggu, ade satu bijik lagi di atas tu pun on the way nak masak. Hati senanggg. ;)


Haaaa. Ni gambar arini. Tak dan² si dia petik. Rosak lagi plan saya nak snap gambar betik ni masak ranum di pokok sebelum dipetik. Lagi satu betik pun masak dengan cantik jugak, tapi saya hadiahkan buat jiran sebelah. Cukuplah satu bijik kongsi due orang kan. Tak baik tamak. Ye takkk? Hee.


Ohhhh sorry ye. Gambor tersenget. Haha. Excited benor nak upload. Ni diaaaaaaa selepas di potong². Tak matching kan bekas dengan buah tu. Si dia punye keje la ni. (orang dah tolong kupas & potong pun dah cukup baik kan, banyak songeh pulak saya ni. hee.) Okehlahhh, bersedia mahu ngapppppp di kala azan berkumandang kejap lagi. (:

50 comments:

Dieyna said...

puasa yer... pokok betik akak mati tibe2... huhu tak tahu apa punca.. dahla dah berbuah dah...buah pun kecut macam tu je

keli menari said...

Besar nye betik!!Kenyang !

Aine Ainun said...

semangat sungguh betik tu=)))

masuk dalam peti, sejuk2 makan sedap=)))

9n0L4 said...

@Dieyna
huhu. takde rezeki akak nak makan netik dr pokok kan. mungkin ade rezeki lain. ;)

9n0L4 said...

@keli menari
sgt besor, rasenye kene sambung makan esok kot. hehe. ;)

Chic Na said...

tgk, sekali masak dua biji. berbaloi jaa bersabar selama ni. hihi.. wahh bagusla berkongsi rezeki. mesti manis kan, warna nampak menarik. :)

Masha Meisters said...

hekhek...gemok kemain betik ni...hee

9n0L4 said...

@Aine Ainun
hehe. semangat kan. berat & chubby juge. masuk peti utk sehari jelah boleh bertahan. ;)

9n0L4 said...

@Chic Na
hihi. tulahhh tak sangke due yg masak. tapi rase kurang manis sket berbanding yg kecik aritu. ;)

etuza said...

buah betik ada khasiat tersendiri, sebagai pelawas. bagus makan betik ni..

..cik hana.. said...

sedapnya betik fresh ...kalau banyak tu memang sure abis kat hana sorang jer tu...hehehe :)

~Sweet Honesty~ said...

jgn tak tau..cik sweety pun peminat betik..boleh mkn 2biji sekali...esk pagi, kompom buang air besar macam air jek..hikhik

aReLaN said...

dulu dok terengganu,amek kat pokok belakang rumah je.hehehe..lama tak makan betik.

si kiut lavender said...

uish..buah betik memang ayah suka makan
sebab tuh keleliling umah penuh ngan buah betik jerk..

9n0L4 said...

@Masha Meisters
gemuk, chubby, petite, gebuuuuuu. huhu. sume pun ye lah. hehe. ;)

9n0L4 said...

@etuza
betul tu cekgu. pelawas yg terbaikkkk utk si dia. saye ni liat sikit. ;)

9n0L4 said...

@..cik hana..
ohhh papaya lover rupenye die ye. jamu mate ajelaaa eh. hehe. ;)

9n0L4 said...

@~Sweet Honesty~
hihi. bau nye ya Allahhhh. perut besor lah jugak tu boleh mkn sampai 2 bijik. ;)

9n0L4 said...

@aReLaN
rasenye tranung & betik takleh dipisahkan dari pemikiran kamu kan. hehe.

9n0L4 said...

@si kiut lavender
betik ni senang nak hidup kan. tak perlu nak jage sgt. die pandai mkn sdiri. ;)

Che Rosliza Che mat said...

sedapnya betik...

@ deqla manjew said...

haishh.... kalo masok sini mesti citer psl betik...ni yg jeles ni...deqla nk mkn betik kena beli!! uwaaaaa

9n0L4 said...

@Che Rosliza Che mat
mmg sedap ni tapi kurang manis. sejuk² mkn kuar dr peti mmg mebeles. ;)

9n0L4 said...

@@ deqla manjew
hehe. tanam la satu belakang rumah. excited nak cite betik masak. lame menunggu tu kan. ;)

Cik Nur said...

sedapnyer....kecur liur nur di buatnyer..!

cicah lak asam boi..lagi mengancam..!

Tihara said...

menjadi2 betik jaa ek..buh dlm peti, makan sejuk2 gedi,sedappp :)

Wanieys said...

betik my peberet...sedap kan...hehe

Ujie said...

berbuka dgn betik..menu sihat tu.

suka mkn betik, tapi dok rumah dgn tanah terhad ni takleh la tanam pokok betik.

lelamaisara said...

ingat2 kisah betik ni...heee..dah boleh makan ea...besarnye betik tu..:)

fieda said...

akhirnya selamat sudaaa masuk dlm perut jaa....sodap kan..

jaa..hadiah tak sampai lagi...huhu..hadiah jaa dgn izan mama mia tak sampai lagi...hadiah eita dia dh terima dah minggu lepas..kalau confirm takder nanti kak fieda bagi yg lain ye..cuti sekolah ni kak fieda balik ktn..nanti kak fieda cari cenderahati dari sana plk..

9n0L4 said...

@Cik Nur
huihhhh asam boi jgn disebut cik nur. kecur jugak air liur ni. hehe. ;)

9n0L4 said...

@Tihara
hehe. tulahhhh. menjadi pulak kan. mkn sejuk² mmg sdp kak. si dia suke ssgt tu. ;)

9n0L4 said...

@Wanieys
sgt best. lepas tu sibuk nak membuang. hehe. ;)

9n0L4 said...

@Ujie
mmg sehat sgt. kat belakang rumah ni pun terhad jugak. tapi alhamdulillah, die tumbuh dgn baik. ;)

9n0L4 said...

@lelamaisara
hehe. akhirnyaaaa masak jugak die. sihat, besor gedabak pulak tu. ;)

9n0L4 said...

@fieda
hihi. dah takde dah kak. ade dlm lubang tandas kot. ku terrrtunggu² hadiah itu. ;)

cendol said...

alamakkk terbaca pulak entry romantika ni. uhuhhh bawah umo.milik mak bapak saje. smoga bhagia selalu :)

cendol said...

selamat berbetik ! HAHA

cendol said...

selamat berbetik ! HAHA

eita said...

waaaaa...kita pun makan betik jugak...
orang bagi....

fieda said...

itu ler mana pegi la keychain yg comel itu..sape la yg kebas..posmen kah...pejabat pos kah....hahaha..jgn sampai sampul kosong udoh...sian jaa dgn izan punya tak sampai2..takper la nanti kak fieda ganti lain bulan depan ok...

maszull said...

assalamualaikum fariza....sedap nyer letakkan dlm peti ais pastu makan masa sejuk sedap nyer...:)

9n0L4 said...

@cendol
hehe. tande² merosakkan bahase melayu tu. kiut je wish camtu. ;)

9n0L4 said...

@eita
same²lah kite berbetikkan diri. kalau tak abis, betik itu kite sejukkan. ;)

9n0L4 said...

@fieda
tu lah die nyeeee. posmen tu berkenan agknye. haru je kalau sampai sampul kosong. ;)

9n0L4 said...

@maszull
waalaikumussalam mama. betik yg dari peti sejuk mmg sedap. sejuk smpai ke perut. ;)

IntaNBerliaN said...

betik ni kalu mkn sejuk2 dr peti ais sedap kan... hihii

9n0L4 said...

@IntaNBerliaN
sudah semestinye. yg sejuk tu lah yg sedap tu. slurpppppp. ;)

shahdiana said...

ermm...sedapnya nak sikit...

9n0L4 said...

@shahdiana
ade lagi kat pokok tu, kene tunggu masak lagi la. hehe. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT by TENTANG KITA Template design by Bunga Hati Mama