Awesome Ramadhan Day #3 & #4



Sume orang pun tahu berdoa kan. Ye dakkk? Hee. Bile mane kita meminta keampunan dari Allah, bile mane kite mintak kebahagiaan di kala sedih menyelubungi. Cewahhhh. Ayat sentiase tak menahan² ajeee. Huhu. Dan juge bile mane kita mintak kesihatan kerana tak tahan saket. Itu lahhh DOA. Senang kate, doa ni boleh laaa dikatekan harapan dan kehendak kita. Dannn Allah boleh bagi ape² saje. ;)

Tapiiiii, perlu diingat bahawa doa kita tu tak semestinya dimakbulkan sejurus selepas kita mintak. Yang perlu kita percaya ialah doa kita pasti akan dimakbulkan Allah. Cume bile dimakbulkan tu adalah rahsia Allah. Percayalahhh. Yakinlahhh. Soooo, contohnya kalau nak syurga/jodoh, berdoalah banyak². Jangan juge lupe berdoa untuk keluarga, kawan², dan saudara se Islam kita. Berdoalah di mane² dan bile² saje terutama di bulan Ramadhan ni. Same² kita AMIIN kan doa² kita. (:


Arini dah 4 Ramadhan kan. Korang sudah mula bertarawih ke belum? Kalau dah, bagusss! Kalau belum, boleh mulakan malam ni lepas solat Isya'. Solat tarawih ni bermula dari zaman Rasulullah lagi tau. Walaupun, solat tarawih ni hanyalah sunat, tapiiii speselnye solat sunat tarawih ni ialah hanya ade di bulan Ramadhan aje. 30 malam je pun. Sooo, jadilahhh muslim yang bijak mengambil peluang! ;)

Tak kesahla 8 rakaat ke 20 rakaat ke, yang penting kualiti solat. Tepuk dada tanya iman okehhh. Ajaklah orang terdekat korang untuk gi masjid bertarawih. Pasti 1 atau 2 jam korang terisi dengan perkara yang bermanafaat. Insha Allah. Dannn komited lah sampai ke hujung bulan, bukan minggu pertama sajeee. (:


51 comments:

dyabunga said...

dya dah start teraweh..:D

unsecretostory said...

best sharing ^^,
Alhamdulillah , sama sama kita dapat barakahnya , Insha ALLAH :)

~Sweet Honesty~ said...

halamakkk..terbecuti pulak hari ne.. ohyeahhh

NAL said...

lakukan segala yg baik, moga2 mendapat keberkatan oleh-Nya

LYAfrina said...

peringatan y baik buat kt semua.
alamdulilah.. setakat ni dgn asya skali angkut tarawih..at least dia ikut je..dh dpt basic nya,..

salam ramadhan awak

rAIHan said...

alhamdulillah..so far awesome..:)

Yana Libra said...

setuju sangat..masa ni lah kita nak berkejar dan berlumba2 untuk buat ibadah sebab bulan ni mmg special kan~ :)



p/s:tp, saya tak cukup kot nak berterawih sebulan..pose pun confirm tak cukup kot..huhu..rugi ckit la~

~~oOpEt~~ said...

belum bermula.. tp nk mula dh :) InsyAllah :)

Si Matatajam said...

Semoga kita dapat memanfaatkan bulan yg mulia ni sebaik mungkin...

Yumida said...

betul tu sis...rebutlah peluang yg ada skg ni..peringatan yg bgs...thanks

Cik Nur said...

sentiasa berdoa kak.. doa xpernah lekang dari diri..tak kira di mana2..walaupun bukan bulan ramadhan pun, doa dah mjadi satu kwjipan.. :)

Wanieys said...

jgn putus berdoa :)...wani xsempat g terawih...klu pergi si kecik ni nak dok dgn sapa pulak hihihi

Raudzah Zahari said...

Al hamdulillah dah hari kekempat berpuasa kan..semoga amalan kita akan
di terima dan di berkati ALLAH.

Chic Na said...

Amin.. yg penting doa, jgn putus asa.

belum ada kesempatan g terawih sbb kena sit anak buah. maklumla si potet cik na tu umi nya jauh di perantauan. :)

etuza said...

jom solat terawih..ianya sunat muakad

profmie said...

yer..kena slalu berdoa..alhamdulillah,bt mse skng msih setia lg bt solt terwih di surau wlpun hnye 8 rkaat je..hihi

Cik Aini said...

doa di mn2 saja..selagi ikhlas tentu Allah makbulkan tambah2 d bulan yg mulia ni =p

doa moga2 ai cepat jodoh.hehehe

fieda said...

jaa...kak fieda beli bekas wat coklat kat kedai jual brg2 nk buat kek..pastu kan pasal uv tu kak fieda pun tak la pro sgt nk dapat uv tggi2 ni..yg kak fieda buat ping entry kat fb..tu pun dapat gak bantu sikit2..

maszull said...

assalamualaikum fariza...doa dr org2 yg baik pasti akan dimakbulkan...amin...:)

HeNRieTTa JoSe said...

Amin....

lelamaisara said...

ye betul tu..saya cukup yakin ...tuhan akan makbulkan doa kita...tapi bila Dia nak makbulkan tu semua nye rahsia Allah..:)

Knor said...

ALLAH SUKA PD ORG YG SUKA BERDOA NI..

P/S SELAMAT HARI JADI TAK TERLEWATKAN..SEMOGA BAHAGIA SELALU.

Cik Nur said...

nur komen di sini ya.. :)

munggek tu muntah..hihihih.
yang pasal kenduri tu, batul tekaan akak.kawin org dekat...kampung sebelah je..hihih

Masz Sidek said...

betul tu kak... sama ada doa kita di makbulkan atau lambat di makbulkan itu urusan Allah... kita sebagai hambaNya kena percaya dan sentiasa terus berdoa...

Dan di dalam bulan Ramadhan nilah kita sepatutnya memperbanyakan ibadah dan berdoa.. sbb Allah telah membuka semua pintu syurga... dan menutup semua pintu negara...

Deq's Qienz said...

sejak ader anak nihh dah tak sempat nk gi terawihh..slmat beribadat yer teacherr :)

eita said...

peluang untuk berterawih hanya ada setahun sekali je...
jadi rebutlah peluang yang ada..

aReLaN said...

moga kita semua istiqamah dalam menunaikan amal ibadat sepanjang bulan ramadhan ni.insya-ALLAH

Masha Meisters said...

hehe...suka ayat 'yang penting kualiti solat'...insyaallah :)

ieedaz @ mama_isha said...

Betul tu tp mama ish tk berpluang nk g terawih kt cni sbb isha kecik lagi pastu plak asben bekerja shif :(
Kalu blk kg je berpeluang pegi :-)

IntaNBerliaN said...

xdapat taraweh kat msjid.. sekadar kat umah je

jaakechik said...

selamat menjalani ibadah puasa dan slmt melipat gandakan pahala di bulan ramadhan buat cikgu sekeluarga...hehe

Aine Ainun said...

comey2 blaka gambar ats nun....

betul2. bkan minggu pertama saje,
insyaallah moga niat kita berterusan...

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

kite dpt p terawih 4 hr je...ni dh xblh..huhu..sdih...xpe2.. doa ttap blh:)

Dieyna said...

xberterawih pun lg... en abg je pi.. akak kna jaga hannah hehe

wan nurul hezrina said...

nurul takleh nak solat tarawih kat surau@masjid.hunbby jer g..sbb ada anak kecik..bila depa tido malam2 memang bangun insyaallah

ZiErWa zAiNaL said...

Ramadhan Kareem..=)

Che Rosliza Che mat said...

sis tak dapat gi terawih...anak2 masih kecil..

Arina Shamsul said...

Doa itu senjata org mukmin :)

Alhamdulillah masih berusaha megerjakan tarawih..:)

anisalya said...

tu la... bila berdoa tu kalau blh nak makbul on the spt. tapi kalau solat nak buat lmbt2 je. mana adil kan?!

Mas Zull said...

assalamualaikum fariza...salam singgah sini selepas bersahur...:)

are_lin@yu said...

tq kak..salam 3 ramadhan ;-)

Masha Meisters said...

day 1 dah start tarawikh....insyaallahh :-)

Kesuma Angsana said...

In Shaa Allah....

Rosmiza Ali said...

Belum boleh nak terawih.. Huhu.. Awal2 puasa lagi dah naik bendera merah.. gugugu~~

Ahlam Miera Amirul Shafie said...

salam ramadan sis ^-^v

Yumida Huda said...

betul tu sis
hanya ade 30 malam je dlm sethn..rebut peluang yg ade
bulan puasa ni mmg peluang yg terbaik kita pohonkan pdNya..moga dia mengabulkan doa2 kita
salam ramadhan sis

Tihara said...

insha Allah setiap doa pasti dimakbulkan Allah, yang penting kena patuh perintah Nya :)

Che Rosliza Che Mat said...

Akak tak dapat pergi terawih...anak2 kecik lagi sedihnya...

Karukord jagau said...

selamat berpuasa :)

aswadz said...

doa tu kan senjata umat Islam...

Cik Nur™ said...

alhamdulillah...Nur masih lagi berteraweh.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT by TENTANG KITA Template design by Bunga Hati Mama