Rahsia 13


Inilah dia rahsia solat, sebagai peringatan bagi yang dah tahu atau panduan bagi yang baru tahu.


1 - Niat Sembahyang :
Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.

2 - Berdiri Betul :
Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3 - Takbir-ratul Ihram :
Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4 - Fatihah :
Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5 - Ruqu' :
Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6 - I'tidal :
Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika di dalam kubur.

7 - Sujud :
Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8 - Duduk antara 2 Sujud :
Akan menaung panji-panji nabi kita di dalam kubur

9 - Duduk antara 2 Sujud (akhir) :
Menjadi kenderaan ketika kita di padang Mahsyar.

10 - Tahhiyat Akhir :
Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.

11 - Selawat Nabi :
Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12 - Salam :
Memelihara kita di dalam kubur.

13 - Tertib :
Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T.

"Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi/Kafir tak suke angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu 'FRIDAY the 13th', '13 Ghost' dan macam² lagi lahhh (kalau korang perasan la!!!)"
Wassalam.


15 comments:

eita said...

bagus betol info ni...
suka baca..

Ayumi Comot said...

moga dpt bertemu dgn Allah kelak:'(

cinnamon.com said...

bagus n3 ni..walau pun byk yg dah tahu..

manusia ni mudah lupa..

Budak cadburry said...

Nice entry . Mohon share yee isinye :)

maszull said...

assalamualaikum fariza...nice n3 ni izinkan mama share utk n3 Jumaat yer...:)

mekacih...:)

Rafflesia™ said...

patot la macam2 diorg cipta benda merepek dengan angka yang amat bermakna tuk kite umat Islam.. T____T

Tihara said...

nie sharing...thumbs up untuk entry ni..rasa nak share kat blog akak pulak buat rujukan dan renungan diri seniri..boleh ke ? :)

shahdiana said...

bagus bangat info ni...supaya kita sentiasa bersedia & menyediakan diri ye tak...

9n0L4 said...

jemput sharing sume ye. bende baik elok disebarkan. ;)

Ayuni said...

good information!

9n0L4 said...

@Ayuni
same² kite beramal ye. ;)

Chic Na said...

ooo ok. skrg br tau info pasal ni. hmm pandai ye diorg nk sesatkan org Islam secara halus. good sharing. Syukran. :)

9n0L4 said...

@Chic Na
afwannnn. hee. dorg mainkan kite secare hakus je skrg ni kan. kite yg tak sedar.

wan nurul hezrina said...

suka ngan info nie///like banyak2 kali..bukan apa mmg setiap apa suruhan Allah pasti ada sebab musababnya

sal ya said...

kena sentiasa ingat-mengingati.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT by TENTANG KITA Template design by Bunga Hati Mama