Sambut Ramadhan di kampung si dia !



Ramadhan kali ini saya berhijrah ke Jelebu untuk MANTAI. Apo mantai tuhhh? Haaaa, orang nogori ni memang meriah kalau sambut bulan pose. Siap buat kenduri masak rendang daging, sup daging, masak lemak ayam kampung, dannnn bakor lemang skali. Macam nak rayo pulak rasenye. Sibuklah dari pagi sampai petang ni haaaa. ;)

Selama sudah 2 kali berpose berdua, baru tahun ni saya berkesempatan untuk balik Jelebu untuk same² memeriahkan aktiviti mantai ni. Kebetulan pulak Ahad ni MB Tranung umum cuti sempena kemenangan SUKMA baru² ni. Sooooo, dapatlah 3 hari cuti untuk weekend ni. (:


Hari ni juge genap sudah 8 bulan saya berblog. Di kesempatan ni, saya memohon maaf andai selama ni ade terkasar bahasa ataupun komunikasi saya di sini ade menyentuh hati dan perasaan korang ehhh. Selamat menyambut Ramadhan ye sume. Bersama² kita menjadikan Ramadhan kali ni lebih bermakna dan lebih baik dari tahun sebelum ni!!


42 comments:

Chic Na said...

meriahnya siap lemang bagai. macam nak ghayo pulok. huhu..

selamat berpuasa Jaa sekeluarga. :)

~~oOpEt~~ said...

salam ramadhan :D

~MiZz Atie ZieYa~ said...

wah..bestnya.....smbut puasa

jaakechik said...

1st time dgr dan tahu pasal mantai ni.. meriah giler ek.. cam nak raya jer...

CtAyue said...

wah bestnyer.. siap bakar lemang lagi.

Nurulee said...

Meriahnya siap bakar lemang. Hehe =D selamat berpuasa.

http://thenurulee.blogspot.com/2012/07/time-off-for-le-stomach.html

~Sweet Honesty~ said...

waweee..mcam smbut raya pula..hehe.. salam ramadhan juga tuk cikgu yea..(^_^)

zera eira said...

meriah nya puasa dia. belum raya lagi tuh. :)

putryteya said...

waaa .. macam seronok je sambut puasa kat sana ... ade lemang ?

baru lapan bulan ? dasat lah akak . keep blogging yeahh

iEdA said...

selamat berpuasa akk...1st tym dengar mantai neh tp mmg tol pon...owg negori klo posa mmg meriah sbb member ada asal sn..hehe

izan mama mia said...

Alhamdulillah...best juga makan lemang awal posa....

fieda said...

baru nk sambut pose dh meriah mcm nk raya..seronknya..

fieda said...

selamat berpuasa jaa..

Ayuni said...

Salam Ramadhan sis!

Cinta Misteri said...

Salam Ramadhan, semoga tahun ini memberikan seribu rahmat untuk kamu berdua, insyaAllah akan beraya berpuasa bertiga tahun depan.

Wahhhh....sudah berlemang...

azievee said...

Wau best yer aktiviti mantai nie...Selamat Berpuasa

Tihara said...

Selamat berpuasa Jaa, patut lah sunyi jer..rupanya mantai kat nogori :)

QasehnyaRania said...

selamat berpuasa :) n salam kenal

Michelle Hopell said...

selamat berpuasa awak .. :)

eita said...

Siap bkar lemang lg tu...meriahnyer....
Mesti best kn pose kt tempat org...

Selmat berpose jgk jaa..
Mkn lemang tu ingatlh kite etek..

Yumida said...

salam ramadhan jgk sis..thanks kerana sllu berkunjung ke blog sy..smbil skrol entri2 sy yg lepas..thanks bebyk..

wah..beznye..kompom meriah..x pnh lg merasai mantai ni..membe pn x pnh lg dr n.9

shahdiana said...

wah...siap ada lemang lagi...meriah betoi ye

lelamaisara said...

wah mcm nak raye sudah...

selamat menyambut ramdhan juga...
sama la kita ye..salah silap harap dimaafkan..:)

Nasuha said...

selamat menunaikan ibadah puasa :)

Cik Nur said...

wah,,meriahnya sambut puasa di sana.. :)

siap de lemang dan rendang..best betul..!

selamat berpuasa juga buat kak ja.. :)

N.Aima K said...

selamat berpuasa dear..tapi saya msh tak faham apa erti mantai tu T_______T

Dieyna said...

betul2 meriah tu.. hehe

Cendol said...

ooohhh balik nogori yee...heheh slmt berbuke :)

Masha Meisters said...

samela kite cikgu...mintak maaf kalau ada yang megguris ye :)

memg dah mcm nak raya je menunyer ni...best tuuuuuuuuuu

Cik Aini said...

amboi meriah sokmo kat sna sambut puasa kan.siap ada lemang bagai yg x tahan ni.best la plak rasanya :)

salam ramadhan tu Jaa n fmly :)
0-0 ye =p

Che Rosliza Che mat said...

dah bakar lemang...awalnya...hihihi

Lynn said...

Salam..oh dapat org negeri jugak ye..samelah kita...hehehehe..

wan nurul hezrina said...

salam ramadhan..wahhh lemang dah nampak2 mcm nak dokek rayo dah..hehe

anisalya said...

selamat berpuasa ye... wah, macam nak kenduri dah dibuatnya.

Masz Sidek said...

wah... nampak meriah... dah macam hari raya pulak.. hehehe

IntaNBerliaN said...

wah lemang.. bestnya...

bagusnya area sana sambut pose meriah camni.. bestlah..

maszull said...

assalamualaikum fariza...sama2lah kita bermaaf-maafan...:)

maszull said...

assalamualaikum fariza...memang2 seronok kalau ada xtvt keluarga mcm ni biasanya memang ada yg buat xtvt mantai ni n9 n melaka pun ada...

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

wah! meriah..mcm ry...seronok2.. hihi

aReLaN said...

saya pon baru je tau pasal mantai ni.tupon sebab si dia gi tau.mantai yang saya tau 'mo mantai' yg org cina cakap la.haha

Yana Libra said...

saya tau mantai tu apa..hehe..kampung mak saya kat n9~~ :p

mmg sedap lah dapat makan lemang dengan rendang balik hari tu..hehe~ :)

Wanieys said...

salam ramadhan untuk sis sekeluarga...wani pun minta maaf andai ada yg menyinggung perasaan sis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT by TENTANG KITA Template design by Bunga Hati Mama