Betik ku dicurik orang !



Sepatutnya saya ade 3 betik yang masak tau. Tapi tengok² dah hilang satu. Huhu. Nak kate jatuh, takde pulak buah kat atas tanah. Ishhhh, memang sah ade orang amek!! Saya bukannye kisah sangat pun tapi at least, bagitahu lah kan. Ye dakkk? Hee. Kalau malu, tulis lah note sikit, lekat kat pokok tu. ;)


Bukan main adventure lagi saya nak dapatkan 2 bijik betik ni. Saya buat ape? Haa, saya panjat pagar rumah sebab tangan tak sampai nak capai dari bawah. Hehehe. Punyalah tak sabor tunggu si dia balik main bola!


Tadaaaaaaaa, tu diaaaaa. 3 butir ajeee bijik nyeee. Hehe. Memang manis! ;)


Ni potong cara saya. Jemput menjamu mate ajelahhh sume ye. Huhu. Nak hantar, nanti posmen pulak yang curik dulu. Sedapnyeeee makan sejuk². (:


54 comments:

Wanieys said...

adeyh sedapnya betik...tgk jer la dh xnak pos kuikuikui

dyabunga said...

baru nak suruh pos sikit kt umh dya..haha

nanieybarnieylurviey said...

betik buah paling senang nk tanam.. ada jugak org curi ek.. :) hee..

mkn sejuk2 mmg best

~~oOpEt~~ said...

waa.. sedapnya betik.. sapa la y curik tu.. patutnya letak la note ty ke.. xla geram kn :D hehe..

Mrs Velentine said...

dia terliur kot 2 yang x sempat nak letak nota,,,hehehe,,,sedap nampak betik ni

Puan Fifiey said...

dapnya izaaa

rAIHan said...

hehe..jamu mata je lah..

Solehah Shamsuddin said...

eh cmne betik akak da biji sikit je ni?pelik la.

Masz Sidek said...

kalau akak nak tahu sy tak berapa pandai makan betik... kalau makan pun sekali gigit jer...
dlm family sy, sy sorang jer tak pandai... hehehe

Rapunzeel Cikilolo said...

tetibe pingin jeruk betik. sedap...

Nyue said...

sejuk tekak tgk betik ni...sedapnya :)

Cik Ayien said...

Wahh ,sedap-2 kempunan lakk ! hehe .
done follow kamu ! singgah + komen-2 lah entry saya ! :) thankyou ! nice blog .

Mieya Atiera said...

Aiyokk, buah betik pon mahu curi ke? Haha

|shuhadaothman|TM said...

dkt umah shu byk betik. tp x dimakan pon. hehe. nak x? :D

Masha Meisters said...

amboi cikgu 9n0la...makan betik je ye....hah! dah lame xjumpe ni,rindu masha ye...hehe...bagi betik dulu la.....kiki

K.nor said...

hemm nikmatnya bila tgok rezeki ALLAH SEGAR DR POKOK..

NIAT SEDEKAH AJE YE..MUDAH2HAN DAPAT PAHALA..INSYAALLAH

NAK SIKIT!

Si Matatajam said...

Amboi besaqnya betik tu... Terlioq M tgk...

Asyiqin Haulisah said...

sedap. lg sedap cicah dgn asam serbuk. hehe.

cendol said...

haha sape tah yg curik! debikkkk sekali..haha
sedap nmpk nyeeee betik tuu

Misya Mialen said...

Ok betik sgt sedap klu mkn lps smpn dlm peti ais.hihi.halalkn je org ambi.;)

wan nurul hezrina said...

adalah dulu kata pakar pemakanan kalau nak slim badan makan betik.masa nak makantuh ada cara...caranya perah asam limau/limab kasturi di betik letak dlm peti.nak mkn amik..sedappp masam2 manis lagi.hikhik...

apalah si pencurik betik kot yerpum smslah dulu nak amek..hahaha..klau kat kampung pencurik2 monyet.mmg nakal sungguh.suka amik barang2 org kampung

Deqla manjew said...

deqla yg curik tu.. hiihihi...pecaye takk??

SURIA AMANDA said...

buah betik pun ada org nak curi..dia ngidam kot..maaf kan aje la...

Chic Na said...

betik tu sedap sgt, tu yg org terliur tu. cik na pun dh terliur ni ha. gulppp.. ;)

hafiziqin said...

wahhh.sedap makan time cuaca panas ni

Miss BaNu said...

wah makan betik yer..smlm sy mkn rambutan hehehe

Nazayiena said...

Agak2nya sapa yg curik betik tu ya,sanggup mkn tanpa izin org punya ya....

NAL said...

nampak sedap je..NAL suka kari betik dengan siput..best sgt..

Cik Nur said...

sedapnya...!
yang belum masak tu nanti bolehlah rebus... cicah dgn smbal belacan.. mmg terangkat..!

Hasrina said...

yum yumm

suka makan betik masak air ker...sejuk rasa

~Sweet Honesty~ said...

sweety sukaaa sgt mkn betikk tau..ada pokok betik bt2 dpn rmh..tpi betik tak masak lagi..huhuhuh

Yana Libra said...

subur betul pokok betik akak ni ye~~ :P

hazanis said...

betik bgus untuk kesihatan..:)

jaakechik said...

BETIK pon nak curi. ape jenis org la. kalo org tak halal camana? tak berkat tu..

tapi, molek la betik ni takdak butir! hehehe. cikgu tanam sendiri ke?

maszull said...

assalamualaikum fariza...kesian nyer hilang sebiji betik tu tapi x apa lah fariza mungkin itu bukan rezeki kita apa yg tinggal tu lah rezeki kita...

pada sesiapa yg amik betik tu bagilah tahu tuan punye pokok yer...:)

eita said...

sedap nyer ja....
atar kat umah sikit...

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

lamanye xmkn betik..gmuk2 lak tu..huhu

♥ sitifarhana ♥ said...

pehh..sedapnye betikk....

bnd nak bwk masuk perut pon bole curi2 kan?apedaaa~~

izan mama mia said...

elok untuk penghadaman nih..heheh

Michelle Hopell said...

sapa pulak curik betik tu yea .. hihi.
kongsi2 la makan. :P
hehe

Cik Farhana said...

Sedaaaapppp !! klu sejuk makan buah nih memang selera kan..

Arina Shamsul said...

hadoii..nyesal saya baca..tengok dah berjuntai2 air liur saya.hahaha.saya pun peminat betik juga dear..hehehe

IntaNBerliaN said...

betik mmg sedap mkn sejuk2 kan... :-)

Deq's Qienz said...

ermm sedapnya..mkn sejuk²..

HeNRieTTa JoSe said...

nak nak....wah....xde biji....rietta igtkan akk dah cci biji dia....

ieedaz @ mama_isha said...

dh lame tak mkn betik! :)

ieedaz @ mama_isha said...

mama ade tglkan link dibawah tu..no 333 :)

putryteya said...

waaduhh , sdapnyee betikk ! :D

suka sangat betik . nak beli sekarang laaa ~

keli menari said...

Sedap la pulak ..Adoi

N.Aima K said...

sedapnya!!

fieda said...

uiiyoo..terliurnya tgk betik2 tu..segar jer nmpk..

Che Rosliza Che mat said...

sedapnya betik...siapa pulak yg tangan panjang...

anisalya said...

letak dalam peti dan makan sejuk2 sedap jugak.

CtAyue said...

hehe.. buah betik pun ada org nak amik erk..mungkinlah dia ngidam tu yg terpaksa amik..hehe.. halalkan jelah.. sedap betik dimakan sejuk2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT by TENTANG KITA Template design by Bunga Hati Mama