Hadiah dari PDRM !



Sabtu baru² ni, sesampai saya di Tranung dari Putrajaya, dengan surprisenyeee menjenguk ke peti surat. Lain yang ditunggu, lain pulak yang sampai. Huhu. Alhamdulillah. Rezeki dari Allah. Terima kasih yana atas hadiah yang kiut miut ni. Ade pen, ade penyepit comel, dan ade smurf. I loikeeee!! Pape pun, tulisan yana lawaaaaa sangat. Hehe.

Ape yang saya belajar dari hadiah ni ialah apabila kita memberi, lambat laun pasti kita juge akan merasa. What we give, we'll get back. Ye takkk? Hee. Bukanlah maksudnye saya nak cakap saya ni banyak memberi tapi sikap suka memberi ni patut diamalkan. Sempena Ramadhan yang bakal tiba ni, lagilah elok dijadikan amalan. Ni dikire sedekah la jugak kan. ;)

Realitinya, memberi hadiah ni adalah sunnah Rasulullah. Tahukah anda bahawa hadiah paling baik ialah barang yang kita suka/sayang? Salah satu hikmahnya ialah sudah pasti si penerima rase sukaaa dan rase dihargai kan kannn kannnnn.

Jangan pulak kita mempertikaikan keikhlasan si pemberi kerana yang layak memberi nilai ikhlas itu hanya Allah jua. (:


54 comments:

jaakechik said...

HEHE.. jaa pun ada cenderahati dari penang untuk cikgu, meh bagi nama dan alamat di fb atau mana2 komen entry jaa okeh...

rAIHan said...

betul2..what you give, you will get back..

Yana Libra said...

betul tu kak..kalau kita ikhlas memberi, insya'Allah pasti kita murah rezeki~ :)

izan mama mia said...

sesuai sangat bg pen pada cikgu kan...

maszull said...

assalamualaikum fariza...cantik2 hadiah tu...:)

mama nak bagi tahu fariza kena tag yer...:)

http://maszull.blogspot.com/2012/07/teratak-hati-1st-giveaway-jom.html

hafiziqin said...

comel smurf
><

NAL said...

Tahniah..comel betul..

~Sweet Honesty~ said...

sweety suka sama tu keychain smurf..dulu ada bntal busuk smurf..time kecik2 la..skrg peluk laptop pla..hohohoho

teratak hati said...

Yg penting ikhlas dn tk mngharapkan ape2 blasan kn..

~~oOpEt~~ said...

waa.. dpt hadiah lagi la :D congratz :D hehe

cendol said...

true! we get what we give!
ehehe dah dpt hadiah tu td.tenkiu suke sgt..nanti cendol upload yeee ^_^

Tihara said...

alhamdulillah, murah rezeki hendaknya...cute :)

Cik Farhana said...

Totally Agree ! terima kasih atas peringatan:)

putryteya said...

betul cakap akak . bulan puasa kena banyak bersedekah :)

seronoknye dapat hadiahh .. nak satu ! heheh

CtAyue said...

hehe comel semenye tu.. eh org binjai erk.. satu daerah upenye kite ni.. :)

Cik Aini said...

mmg la kan..
suka sgt rs cam dihargai je kan =p
best2 :)

Si Matatajam said...

Alhamdulillah... Semua stuff tu cute miut la.

Arina Shamsul said...

alhamdulillah..murah rezeki ye dear :)

aReLaN said...

huhuhu...coeml je sume.banyak benda saya sayang sangat2 tapi memang tak sanggup la nak bagi.

Masha Meisters said...

hehehe...betul2...wat u give u get back! xsemestinya dalan bentuk hadiah juga...lain2 pun boleh :)

misshannajr said...

bestnya dpt hadiah :)

anisalya said...

tak pernah pertikai. selalu menerima dgn seadanya. mmg seronok memberi ni. tapi nak pergi pos tu la selalu sgt lambat sebab ada kekangan masa.

Misya Mialen said...

Betul2.klu kt nak g hadiah dfn org lain, plg baik yg kt plg suka n syg. Nak bg hadiah dgn sy x dear? Heheh

shahdiana said...

dah sampai ek...lambat jugak abang posmen ni ye...hehehe...asalkan selamat sampai sudah....yup...amalan macam tu bagus..nak-nak lagi dalam bulan pose ni bagi kuih dibalas bubur...berkongsi2 kan....saya suka kalo kamu pun suka...:D

Kancil 8349 said...

bestnya dapat hadiah...maaf lewat membalas kunjungan anda...salam perkenalan

Deqla manjew said...

comel... eh2..tulisan yg dia tengok..mentang2 la cikgu..hahaha...

Yumida said...

tahniah..beznye pen tu...penyepit tu cute..dpt keychain pulak...woooo....congrats ye...
alhamdulillah..rezeki....

dyabunga said...

seronoknya dpt hadiah..btl tu..apa salahnya kita memberi kan

IntaNBerliaN said...

yap.. jgn kita nilaikan keikhlasan pemberi... walau murah or mahal, itu xpenting... yg penting ikhlas...

eita said...

rezeki tu...

Wanieys said...

wah bestnyer dpt hadiah...smurf tu comey hihi...sis wani dh dpt hadiah comey dr sis thanks~~~

are_lin@yu said...

beznya dapat hadiah..hihi..ayu pun suka .;-)..tmbh2 klu surprise ;-)

Che Rosliza Che mat said...

Tahniah dear...

eintan nurfuzie said...

untungnya.. nk salah satu

Kesuma Angsana said...

wa best nyer!

Michelle Hopell said...

oceoce .. dapat hadiah lg.

wan nurul hezrina said...

waah hadiah lagi=)seronokkan..yang penting hati tuh ikhlas memberi..kita yang terima jgn byk cikadak.hahaha

Azza Afdzal said...

banyak betul dye dapat hadiah ek :)

Sky Before Pinky said...

cutelah keychain ngan penyepit tu..

Miss BaNu said...

wahhhh bestnyer dpt hadiahhhh hehehe untungnyer..

fieda said...

kak fieda pun ada dpt hadiah dari yana ni tp dapat keychain pdrm dan ketip kuku doraemon..kiut2 la hadiah dia..

LYAfrina said...

salam awk ;-)

hihi..mmg kiut miut la.. btl tu..xsalah jk kt bkongsi sesuatu dgn rakan2 ktkan..

owh.. awk duk binjai ke?? tgk add tu jln air putih..

iEdA said...

tomeinya smurfs 2...dh lm cri tp tetap xjmpa yg tomei2...jeles2...huuu

HeNRieTTa JoSe said...

Sukenyee...cute jew....q

shar90 said...

bestnyee... dpt hadioh sokmo ... hehee xD

Solehah Shamsuddin said...

bestnye dapat hadiah.nk jgk

~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~ said...

jelousnya dia dpt hdiah sokmo..hihi

Chic Na said...

comelnya smurf tu. betul tu, yg penting ikhlas. :)

Cik Nur said...

wahh..moga lepas ni sentiasa di murahkan rezeki akak..!

pstt..nur masih menanti, selalu fikir positip..posmen cuti kot...hihihi

ieedaz @ mama_isha said...

Betul! Seronok jgk bile dpt hadiah camtu kan:-)

Masz Sidek said...

Tahniah dpt hadiah.... penyepit dan smurf tu memang comel... :D

Dieyna said...

dok kira daripada siapa pun hok penting dpt hadioh hehe

Cinta Misteri said...

Wahhh syoknyaaa....slalu dpt kiriman misteri erkkk :)

shahdiana said...

napa awak punya komen kalo tengok balik mesti kosong je macam tak penah komen ek...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT by TENTANG KITA Template design by Bunga Hati Mama