Awesome Ramadhan Day #23 & #24



Bile kali terakhir anda dating dengan Allah? Dah tibe masanya kita set date tau. Pentingnya sesi ni ialah kita dapat bertaubat. Sebagai manusia biasa, kite tak lepas dari buat kesilapan kan. Dannn hanya Allah lah saja yang dapat mengampunkan dosa² kita. Allah Maha Pengampun.

Ape yang perlu kita buat ialah jujur dan ikhlas sepenuhnya, sedar kesilapan dan dosa² kita. Muhasabah dan selitkan perasaan kesal membuat kesilapan itu. Paling penting, berjanji pada Allah dan diri sendiri yang kita takkan ulangi lagi kesilapan itu. Yang ni, kita kene betul² kuat tau. Dannn berterusanlah buat kebaikan. ;)


Sekarang dah kurang dari 10 hari kan. Maknenye, Lailatul Qadar bile² mase aje ni. Kite mesti, mesti cari sebab inilah satu malam yang istimewa berbanding 364 malam yang lain dan eksklusif untuk umat Muhammad s.a.w sahaja. ;)

Dikatekan malam Lailatul Qadar ni berlaku pada malam yang ganjil pada 10 Ramdhan terakhir iaitu mungkin malam ke 21, 23, 25, 27, atau 29. Anda dah jumpe kah? (:


27 comments:

Chic Na said...

dating? err rahsia. hehe..

harap2 dpt jumpa. ;)

Cik Nur said...

sukanya nur peringatan ni, skalai gus menggigatkan nur juga..

insyaALLAH jika ada rezeki..nak ketemu malam istimewa tu.. :)

zera eira said...

insyaAllah semoga kita dapat malam tu. doa sama2 kak. :)
banyak kan ibadah.

maszull said...

assalamualaikum fariza..dapatkah kita bertemu lailatul Qadar itu?InsyaAllah....

Nurrul said...

Semoga kita memperoleh kebaikan dari 10 mlm yg terakhir ini :)

QasehnyaRania said...

sama-sama mencari
selamat hari raya
maaf zahir bati =)

Lynn said...

Sama-sama doakan semoga kita bertemunya..amin

~~oOpEt~~ said...

jom sama2 mencari mlm lailatul qadar :D

are_lin@yu said...

moga kita ditakdirkan jumpa dgn malam itu..amin ;-)

SyamimiNazifa said...

nice entry , comel doodle xD

HeNRieTTa JoSe said...

Salam lebaran....ramadhan kian meninggalkan kita kini....dan ntah kenapa, ht ini mkin sayu.....

Deqla manjew said...

yup...dikatakan malaikat turun pada malam2 ganjil... dan akn bawa naik segala amalan kita...baik mahupun jahat.

lelamaisara said...

tak pasti sudahj jumpa ke idak..hanya Allah yag tahu..:)

Masha Meisters said...

set date cepat2 untuk bersiap sedia....:)

Nurulee said...

Dah sampai 10 mlm terakhir, dah nak habis dah ramadan. huks.

dyabunga said...

semoga kita jumpa lailatul qadar.

Cendol said...

baru balik dating td..eh?haha
moga kita bertemu dgn lailatu Qadr..

Si Matatajam said...

Jalan2 jenguk Jaa..Salam Aidilfitri...Ramadhan dah tinggal less than two days..hu hu sedih...

shar90 said...

huhuu,,, mmg kesal dgn kesilapan tp buat jgk... huuhu :D

Cinta Misteri said...

Hanya Dia saja yg tahu bila dan ketikanya lailatul qadar. CiM rasa thn ni tk cukup sgt masa brdating dgn Dia. Cpt sgt masa brlalu, salah CiM sndiri juga sbb tk curi masa, satu2nya aktvt mencuri yg tdk mndtgkn dosa.

SalYa said...

rindu dgn bulan yang mulia ni.

Lelaki said...

entah jumpa ke x...

aReLaN said...

tinggal tak sampai 10 hari lagi. pastu kena tunggu setahun lagi baru leh jumpa balik kan. hmmmm

Mas Zull said...

assalamualaikum fariza...peringatan yg baik ni...:)

eita said...

ramadhan dah makin hampir nak tinggal kite semua

Si Matatajam said...

Tq utk peringatan ni Jaa..moga kita sama2 menemui Lailatul Qadar..

Cinta Misteri said...

In shaa Allah, bila suami memahami hari2 boleh dating. tp hati2, bila suami sporting, setan plak irihati.

Alhamdulillah, CiM diberi kudrat utk akhiri hari2 terakhir Ramadhan lalu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
COPYRIGHT by TENTANG KITA Template design by Bunga Hati Mama